26 вересня 2014

У згонах


«У згонах» – нова книга Костянтина Сушка, письменника і журналіста, запорізького краєзнавця. Скажу відразу, на презентації, яка відбулася в обласній науковій бібліотеці, розпочався її продаж – зібрані кошти будуть переказані українським воїнам, які зараз боронять нашу землю на Сході.

Купить книгу можна безпосередньо у Костянтина Сушка, або ж звертайтесь до мене…
І ще. Також про гроші. Книга видана на народні кошти. На першій її сторінці поіменно названі всі, хто переказав кошти, а це близько сотні осіб – сім’я Чабаненків, мешканці, нинішні і колишні, села Бабина, що на Херсонщині, а також друзі та знайомі автора. Було зібрано 21 тисячу гривень на друк. Частина книг уже передана до бібліотек Херсонщини, а зараз також безплатно отримають її бібліотеки Запорізької області.
Так що, шановні друзі, будь ласка, долучайтеся!
Книга варта уваги, купуйте, не пошкодуєте, особливо, хто цікавиться історією. Це – репортаж з Бабина (наголос на останній склад), рідного села автора.
Костянтин Сушко, до речі, дуже чудово сказав у передмові. Мені сподобалося. Звертаючись, перш за все, до колег, він радить: «Не тратьте даремно сили. Узявши до уваги моє журналістське минуле (1972-1999), сміливо вважайте, що розповідь про рідне село і дещо з ним пов’язане, я подав у формі звичайнісінького репортажу, щоправда, найдовшого у моєму газетярському доробку».
Так, справді, репортаж переносить нас в часі – від Скіфії, коли був переможений Дарій, «цар всіх царів», і аж до наших днів з Майданом, Революцією Гідності і війною на Сході. В центрі всіх цих подій Бабина – село у згонах людських доль…
У згонах, згін, згони… Так кажуть про талу або дощову воду, яка біжить струмочками, прокладаючи рівчачки. Такі рівчачки у нас можна бачити в ярах, балках. Вони ніби морщини на обличчі, за якими читаємо історію життя…
Під час презентації і обговорення книги було порушено чимало болючих питань – отих рівчачків-морщинок нашого степового краю, Таврії. Зокрема, Каховським водосховищем, цим сталінським штучним морем, була знищена не тільки історична територія Царської Скіфії – «там, де могили скіфських царів», Великий Луг, а й завдано неймовірної шкоди економіці України.
За сперечання, що не можна споруджувати ГЕС і греблю на пісках Каховки, Сталін розстріляв вісьмох, 25 відправив до концтабору… В результаті, затоплено 70 відсотків території Херсонської області, 40 – Запорізької, а також 40 – Донецької, 30 – Одеської, 10 – Миколаївської, і підтоплення триває…
На відео – фрагмент розмови на цю тему.




Стенд з книгами Костянтина Сушка, їх понад два десятки, здебільшого про Хортицю та довколишній степовий край, про Таврію…





Костянтин Сушко підписує книги…
Костянтина Івановича тут, у блозі, я часто згадую, і не тільки тому, що він – «мої університети», шість з половиною років в одному кабінеті – мої перші кроки в журналістиці… Певно, його «вірус» краєзнавства передався й мені. Але мої всі ці дописи про Хортицю – крупинка у порівнянні із Сушком. І я не заздрю, ні! Навпаки, прагну дотягнутися до його рівня.

Немає коментарів: