08 листопада 2013

До 125-річчя: Нестор Іванович Махно... Майбутнє Гуляйпілля


Гей, ти, батьку мій, степ широкий,
Поговоримо ще з тобою…
Молоді мої буйні роки
Та пішли за водою…
Ой ви звізди, ви звізди падучі,
Вже мені дорога не мила,
Бо мені молодому на кучері
Опадає пороша біла.
Ой ви ночі темні, безокі!
І мені не видно, куди йду.
З юних літ завжди одинокий, –
Ось таким пропаду.
Де ж ви, де брати мої милі?
Сліз гірких ніхто нам не витер…
Я стою, як дуб на могилі,
А навкруги лиш хмари та вітер…
Гей, ти, батьку мій, степ широкий,
Поговоримо ще з тобою…
Молоді мої буйні роки
Та пішли за водою…

Вважають, що цей вірш Нестор Махно написав у Бутирці. Оригінальний текст дуже русифікований, лише декілька українських слів. Підправили уже у наш час. Сосюра передав цей вірш гуляйпільському поетові Григорію Лютому, а той запропонував запорізькому композиторові і співакові Анатолію Сердюку…
20 листопада о 18 годині у палаці культури «Дніпроспецсталь», що у Запоріжжі, відбудеться ювілейний концерт Анатолія Сердюка. Ціна квитків помірна – 30-60 гривень.
Подробиці ось тут, на сайті Анатолія.
І це не реклама! Історики, краєзнавці, музейники, поети, співаки, серед яких найперший Анатолій Сердюк, а також багато інших людей – за ці останні два десятиліття намагалися відновити правдиву історію про Нестора Івановича Махна, розбудити народну пам’ять, засмічену радянською ідеологією. Дослідження тривають. Але уже втішає те, що зокрема на Гуляйпіллі «махновець» – звучить гордо. Люди відкривають для себе Махна. Саме у цьому контексті, як на мене, ювілейний концерт Анатолія Сердюка й матиме свій сенс.

…Несторе Івановичу, з днем народження!

Немає коментарів: